zaterdag 27 oktober 2018

Genieten doe je NU

Genieten zou simpel moeten zijn.                               

Een automatisch proces. Zoals ademen.
Kijken naar verleden en uitzien naar de toekomst 
zijn remmen op genieten.
Genieten doe je nu. Op dit moment. 
Zoals ademen.
Een slecht verleden is als een slechte film.
Je zet hem uit. Je kijkt niet honderd keer.
Waarom zou je. Zet uit dat verleden. 
Zoals je de slechte film uitzet .Je wilt genieten.
Zoals ademen
De toekomst is als een film in wording.
Hij is er nog niet. Dus hoef je niet te kijken
Want genieten doe je nu!
Zoals ademen.

dinsdag 9 oktober 2018

STILTE OEFENING

Stilte-oefening

Ki is onze innerlijke krachtbron, die zorgt dat je krachtiger en energieker in het leven staat. Het bevindt zich ongeveer twee centimeter onder de navel.

Raak je Ki-punt in je onderbuik even aan en laat je aandacht en lichaamsgewicht daar rusten.

Verbeeld je dat je inademt via je Ki-punt in je onderbuik. Volg vervolgens de
ademstroom vanuit je onderbuik naar je hart. Langzaam uitademen via je hart met alle liefde die je in je hebt.
Na de uitademing een pauze nemen van minimaal 5 tot maximaal 100 tellen, waarin je volledig bewust bent van de stilte en de vrede in jezelf.

Doe deze stilte-oefening dagelijks minimaal tien minuten.

Ervaar dat je gevoel het wint van je gedachtestroom en merk dat je in je kracht komt. Je betreedt een gebied waar niets is en je los komt van de sleur van het leven. Meditatie is als thuiskomen bij jezelf. Geef de bovenstaande oefening een kans.
Je bent het waard.

Genieten doe je NU

Genieten zou simpel moeten zijn.                                Een automatisch proces.  Zoals ademen. Kijken naar verleden en uitzie...